Entrevista a Marcel Herrero
Entrevista en Exclusiva | Zoomin Eixample Esquerra - Barri Sant Antoni (Barcelona)



Marcel Herrero arriba puntual a l’hora fixada per l’entrevista amb un ampli somriure i un caminar nerviós. No em sorprèn el seu nerviosisme ja que el dia a dia ha de ser frenètic: en poc més d'un any ha aconseguit donar forma al seu somni d'innovar a l'àmbit de les fruteries tradicionals amb l'obertura de dos establiments a Barcelona –a l’Avinguda del Paral·lel, 93 i al carrer Calàbria, 17– i el 5 d’octubre ha inaugurat el tercer local a l'Avinguda Mistral, 2, mostrant el seu compromís amb el dinamisme comercial del barri. El present de Marcel Herrero és dolç i tota una fita com a emprenedoria, però el camí per arribar fins aquí està marcat per l’esforç i el treball, fet que ara el permet mantenir la humilitat en tot el que fa.

Després de saludar-me molt cordialment, entra un moment a la seva botiga de Calàbria cantonada Manso on ens havíem citat i els empleats el reben amb afecte, respecte i amigabilitat, serà que amb la seva actitud s’ho ha guanyat. Mentre es passeja per l’interior del local resolent dubtes i donant instruccions, la sensació que es desprén és que Marcel Herrero –el ‘Marcel’, com el diu tothom– ha creat una gran família, no només amb el seu equip sinó també amb els clients, per als quals en tot moment té alguna paraula afable. Han passat uns minuts i després de repassar detalls del mostrador de pomes, del de melons, del de préssecs,… –per al Marcel qualsevol element de les seves botigues té importancia–, ja tinc tota la seva atenció.

P. Marcel, vas tan de bòlid tots els dies?

R. Tinc una activitat permanent. Al cap i a la fi, muntar tres botigues en menys d’un any és el que té. No pots parar. De totes maneres, hagués estat impossible fer-ho tot sense la mateixa actitud per part del meu equip. La nostra empresa està formada per un gran grup de persones mogudes per la il·lusió i l’esforç.

P. Però, d’on et ve aquesta passió per al món de la fruita i la verdura?

R.  Podríem dir que desde el bressol (riures). Els meus pares m’han explicat que el meu primer bressol va ser una canastra del mercat. La meva estimada mare, embarassada de mi, es va posar de part mentre netejava escaroles i bé, ja us podeu imaginar l’escena. La fruita i la verdura sempre han estat presents a la meva vida: els meus avis, els meus pares i els meus oncles formàvem la familia Herrero verdulaires.

P. I vas continuar la tradició familiar…

R. Exacte. Vaig començar als 24 anys a aquest negoci. Després vaig estar molts anys treballant de director comercial d’una coneguda cadena de fruiteries, portant a terme el procés d’expansió desde pràcticament el principi. M’implicava amb cada nou avanç de la cadena, amb cada nova obertura, amb tots els franquiciats,… i quan la cadena va haver de tancar tots els punts de venda, jo en tenia ja 40 anys i vaig veure l’única part positiva: podria unir tota aquesta tradició i experiència creant les meves pròpies botigues, respectant el passat i amb la mirada cap al futur.

P.  Ara en tens 42, en només dos anys ens has demostrat que es pot sortir endavant.

El meu somni és mantenir el concepte del negoci com a empresa familiar, no vull créixer en excés. Per mi la proximitat, el contacte amb el personal i amb la gent és el més important. Sempre ho diré: el nostre dia a dia ha d’estar marcat per la humilitat i amb la mirada posada en el client. En definitiva, el client és el nostre ‘jefe’: ens aixequem cada dia per satisfer-lo perquè és ell i només ell el que manté en actiu a una empresa, qui paga els nostres salaris. Aquesta idea no es pot oblidar mai.

P. També és veritat que, com has dit abans, tens un equip que transmet tota aquesta filosofia.

Gran part de l’equip portem molts anys treballant junts. Molts de nosaltres venim de la cadena que va tancar i sempre ens hem tractat d’igual a igual, amb compromís per fer la feina sabent que tens un equip que et recolza. Sense aquesta relació, seria impossible avançar. Els hi dono les gràcies. A ells i als clients, per també donar-nos suport en tot el procés de canvi i confiar en nosaltres.

P. Quin és el concepte innovador que has volgut transmetre a Grup Marcel Herrero?

R. Proximitat, proximitat i proximitat. El nostre lema és: ‘Cada dia més a prop teu’. Volem tornar als orígens, on en una mateixa botiga trobaves diferents productes, com a les clàssiques botigues de queviures. Pensem en aquelles botigues amb enyorança perquè hi havia productes seleccionats i sobre tot perquè sempre rebies una atenció càlida, propera.

P. Serà per això que les teves seves botigues han tingut una acollida tan espectacular entre els veïns de la zona?

R. (Riures) Gràcies per dir espectacular! Nosaltres no ho diríem això… només estem fent les coses el millor que sabem, ens agraden les coses ben fetes i la gent crec que nota la nostra implicació. Les nostres botigues són botigues de barri, compromeses amb la riquesa comercial de la zona i amb els veïns. A Grup Marcel Herrero el que més ens importa és oferir la millor qualitat i varietat de productes als nostres clients. Cada dia sense excepció sortim a buscar-ne de nous. Ens agrada supervisar cadascun per oferir als nostres clients el nivell més alt de qualitat, sabors i textures, com si fos per nosaltres mateixos.

P. Tinc entès que teniu una aposta molt clara per als productes frescos de proximitat.

R. Consumir local és consumir productes de proximitat, de la nostra terra, activant l’economia local i mantenint el respecte pel medi ambient. A la nostra empresa ens preocupen els productors locals i el seu sistema de vida, les nostres zones agràries i la nostra biodiversitat. Oferim als clients productes de Km 0 per fomentar la dieta sana i el consum de productes de temporada. Volem els productes més frescos possibles, i això només s’aconsegueix amb contacte directe amb els pagesos, reduïnt transport i refrigeració de producte.

P. Segurament heu d’escollir molt bé els vostres proveïdors…

R. Per nosaltres no són proveïdors, són col·laboradors. El nostre tracte és tan directe que els considerem part de la nostra família. De fet, aprofito per donar-los les gràcies a tots, perquè cada dia són més i millors i ens donen tot el seu suport. Desde Mercabarna fins els col·laboradors independents dels que acabem de parlar.

P. Quins plans tens de cara al futur?

R. Millorar cada dia. Buscar el valor afegit que els nostres clients necessiten i cuidar sempre la qualitat, el servei i la proximitat. Acabem d'obrir la nova botiga de Grup Marcel Herrero a l’Avinguda Mistral, 2. Aquesta botiga és 100% de queviures, amb una àmplia presència de fruita i verdura però també amb productes seleccionats: conserves, pasta, llegums, vi a granel,… tot a l’abast del client.

P. Moltes gràcies per l’entrevista, Marcel.

R. Gràcies a tu. I ja saps: cada vegada estarem més a prop dels nostres clients i nosaltres volem notar-los cada vegada més a prop nostre.

 

Entrevista: Laura Martínez, Directora de Comunicació de Zoomin.es

Consultar més informació sobre Grup Marcel Herrero